בעולם המכני בו אנו חיים, כולנו זקוקים לכלי עבודה על מנת לבנות, להרכיב, לתחזק ולבצע תיקונים. עם הכלים הבאים תוכלו להיות מוכנים לכל פרויקט ביתי, קטן כגדול.

אין זה משנה עד כמה הנכם טובים עם הידיים, ללא הציוד הנכון לא תוכלו להגיע רחוק. לכן אם ברצונכם לשדרג את ארסנל הכלים שלכם על מנת לבצע פעולות של “עשה זאת בעצמך” בבית ובחצר, או לחלופין אתם מחפשים מתנה לחבר, הנה כמה מהכלים שצריכים להיות ברשימה שלכם.

מקדחה / מברגה חשמלית

מקדחה ומברגה אלו הם כלים הכרחיים אשר כמעט ואי אפשר לוותר עליהם. כיום שני מכשירים אלו אף מגיעים כמוצר אחד ואף אינם דורשים חיבור חשמל זמין. מברגה / מקדחה חשמלית אלו הם כלים אשר ישמשו אתכם למגוון פעולות של קדיחת חורים והברגת ברגים ולכן חשוב לבחור בחברת מותג איכותית ולוודא שהערכה מגיעה עם מטען, סוללה ספיר ומזוודת נשיאה נוחה.

סט של כלי עבודה

מלבד מברגה ומקדחה יש להצטייד גם בסט כלי עבודה. ישנם סוגים שונים של סטים ולכן יש לוודא שהסט אותו הנכם בוחרים כולל מגוון רחב של כלים שימושיים לרבות מברגים, מפתח שוודי בגדלים שונים, בוקסות, פליירים ולמעשה כל מה שאתם צריכים כדי לבצע תיקונים מסוגים שונים. כמו כן יש לוודא שהערכה כוללת מברגים מסוגים שונים לרבות מברג פיליפס בעל קצה קונוס מחודד, מברג בעל להב שטוח ועוד.

מסור

לא פעם עבודות תיקונים, בניה או הרכבה דורשות מאתנו לנסר חומרים שונים, בין אם מדובר בעץ ובין אם במתכת ואז עולה הצורך במסור. אולם במקום לאבד אנרגיה תוך כדי השימוש במסור ידני אפשר להשתדרג עם מסור חשמלי ורב עוצמה שיבצע עבורנו את אותה העבודה בכמה דקות בודדות. כיום קיים מכשיר רב-תכליתי שהינו למעשה מספר רב של כלים בכלי אחד. המכשיר הרב-תכליתי יודע לנסר, ללטש, לחתוך, לעשות פוליש ועוד, וכל זאת בחלפה קלה וזריזה של האביזר בקצה המכשיר. מומלץ לבחור במכשיר רב-תכליתי חזק ושל מותג איכותי על מנת שהכלי אכן יעמוד בכל המשימות השונות בצורה הטובה ביותר.

סרט מדידה, סכין חיתוך, פלס, פטיש

מלבד הכלים ה”כבדים”, ישנם גם כמה כלים מאוד בסיסיים עליהם מומלץ שלא לוותר כאשר בונים סט כלי עבודה. ביניהם:

  • סרט מידה – סרגל גמיש המוכר גם בשם מטר ומשמש למדידת מרחקים ואורכים.
  • פלס בנאים – מכשיר מדידה אשר יאפשר לכם לוודא שהמשטח מאוזן ביחס לקרקע.
  • סכין חיתוך – סכין בעלת להב דק וחד המוכרת גם בשם “סכין יפנית” ומשמשת לחיתוך.
  • פטיש – משמש כדי לחבר בין שני חומרים או לחלופין לפרק או לעוות אותם.
  • סולם – יסייע לכם לטפס למקומות גבוהים יותר כדי לבצע את העבודות והתיקונים הנדרשים.

בגדי עבודה

מלבד הכלים עצמם חשוב גם להצטייד בלבוש המתאים, גם אם אתם חובבנים אשר משתמשים בכלים לעבודות בבית. מכנסי עבודה נוחים אשר יכולים להתלכלך יהיו מעולים, אולם חשוב גם שלא לוותר על נעלי עבודה איכותיות אשר יסייעו לכם לעבוד בצורה בטיחותית. כמו כן חשוב כי תגנו על עיניכם עם משקפי הגנה מיוחדות ולא פעם מומלץ להצטייד גם בכפפות, כדי לשפר את האחיזה בכלים השונים ולמנוע מכות וחבלות.