על מעסיקים מוטלת החובה לשמור על בטיחותם של העובדים. לא פעם חובה זו באה לכדי ביטוי גם בהקפדה על שימוש בציוד מגן מפני סיכוני בריאות או בטיחות. ציוד זה כולל פריטים רבים ביניהם: קסדות, מסכות, כפפות, נעליים, רתמות. במקרים מסוימים הוא יכלול גם מגן נשימה.

שימוש במגן נשימה – מדוע זה חשוב?

הקפדה על נהלי בטיחות במקום העבודה הנה חשובה לאין שיעור. הרי לא בכדי ישנם נהלים, תקנים חוקים, הוראות בטיחות ופיקוח. כל אלו ועוד קיימים על מנת למנוע פגיעות ונזקים ולשמור ממצבים מסכני חיים. גם במקומות בהם יש בקרה ופיקוח מתמידים קיימים סיכונים כאלו ואחרים. כך למשל עובדים אשר אינם עוטים מגן נשימה עשויים לסבול מפגיעות בריאות עקב נשימת אוויר מזוהם, חלקיקים מעופפים, נוזלים רעילים, מזהמים וכן הלאה. לכן מומלץ לנקוט משנה זהירות, לעשות שימוש במסכה ולזכות לשקט נפשי מהלך העבודה. זאת בין אם אתם עובדים בעזק או חברה ובין אם פועלים באופן עצמאי.

להגן על הנשימה שלנו – כלל חשוב

לאחר שהבנו מהי החשיבות של מגן נשימה נבחן את הכלים אשר בעת השימוש שלהם עולה הסיכון לנזק או פגיעה, על אף ולמרות מקצועיותם ואיכותם. על פי רוב הכלים אשר יובילו לצורך הגדול ביותר לעטות מגן הם בעיקר כלי עבודה חשמליים אשר העבודה עמם יוצרת שבבים קטנים, חלקיקים ואבק. חשוב להבין שגם אם הנכם עושים שימוש בכלים האיכותיים של פיין, אין הדבר אומר שאינכם צריכים להגן על עצמכם, להיפך חשוב לעשות שימוש בציוד הגנה במקביל לעבודה עם כלי איכותי. כך למשל כאשר עובדים עם כרסם פח לא פעם יעופו לעבריכם חלקיקים, כאשר מנסרים עם מסור או מלטשת אתם מסתכנים בנשימת שבבי עץ או כל חומר אותו הנכם חותכים. כמו כן כאשר משחיזים במשחזת זווית, קודחים במקדחה או מבריגים במברגה מסתכנים בנשימת אבק ולכן חשוב, רצוי וכדאי בכל עת לעטות מסכה.

לאיזה ציוד מגן נוסף אנו נזדקק בעת עבודה עם הכלים של פיין?

מגן נשימה יקל על מערכת הנשימה שלכם וימנע מחלקיקים, שבבים או אבק לחדור אל הריאות שלכם במהלך העבודה ולסכן את בריאותכם. אולם ישנם עוד כמה סיכונים שעבודה עם כלים חשמליים טומנת בחובה ולכן יש לעבוד תמיד עם ציוד הגנה מתאים.

  • מסכה לפנים ולעיניים – בעת השימוש במשחזות זווית יש לעשות שימוש במסכה אטומה לפנים כדי למנוע פגיעה. מלבד פציעת הפנים ניצוצות שעפים בעת ההשחזה יכולים גם לסנוור את העיניים ולהזיק לראיה.
  • מגני ידיים – כאשר עובדים עם מסור מספיקה שניה אחת של חוסר ריכוז על מנת לגרום לנזק לכפות הידיים, קל וחומר לאצבעות. לכן כאשר עובדים עם מסורים חשמליים כגון מסור חרב או מלטשת סרט מומלץ ללבוש כפפות. כפפות ישמשו להגנה על הידיים ויעזרו לכם להבטיח שבתום העבודה כל האצבעות יישארו במקום.
  • נעלי ובגדי עבודה – שימוש בנעלי ובגדי עבודה ייעודיים הנו הכרחי שכן אלו יכולים לסייע לכם להגן על איברי הגוף השונים. על כפות הרגליים במקרה שהחומר שאתם חותכים נופל בצורה לא מבוקרת, כנ”ל על חלקי הגוף אשר יכולים להיחשף, להתחכך או להשתפשף בעת העבודה.

למרות שהכלים של פיין נמצאים בחוד החנית של כלי העבודה, מאופיינים עם טכנולוגיות חדישות ומתקדמות ומבוססים על תקני בטיחות מחמירים, עדיין אתם לא חפים מסיכונים בעת השימוש בהם ולכן עליכם להקפיד לעשות שימוש בציוד מגן מקצועי ואיכותי.