חברת FEIN, הממציאה והיצרנית של כלי עבודה מקצועיים ואמינים ביותר הינה בעלת עבר עשיר שהולך 148 שנים אחורה. סיפורה של החברה מאופיין ע”י המצאות וחדשנות. רוח חדשנות זו היא שיצרה את הצלחת החברה והניחה את היסודות להמצאות  עתידיות. החברה מחזיקה ביותר מ- 800 זכויות יוצרים פעילות, כולל בסביבות 500 פטנטים ואפליקציות של פטנטים.

חברת FEIN נוסדה בשנת 1867 בעיר קרלסרוהה שבגרמניה, בידי האחים ווילהלם אמיל וקארל פיין כ”סדנא ליצור כלים חשמליים ופיזיקליים”. שלוש שנים מאוחר יותר העסק עבר לשטוטגרט. השימוש מגוון המצאות חשמליות כמו גלאי העשן החשמלי,  טלפון  נייד הראשון ומכונת הקפה האוטומטית הראשונה חשפה את גאונות ההמצאה של מייסדי החברה. מטרתם הייתה לייצר ציוד ולפתח רעיונות בעלי ערך פרקטי וחשיבות בתחומים שונים בחיי היום יום, בתעשייה ובפיזיקה. אפילו בימים באנרגית חשמל במספר  מצאות הייתה לחותמת האיכות של החברה למן ההתחלה. המוקדמים ההם מיקוד החברה היה בפיתוח כלים בעלי תועלות ממשיות למשתמש.

בשנת 1895 עזבה המקדחה הידנית החשמלית הראשונה את סדנת הפיתוח של FEIN, כלי שיעשה מהפכה בתחום העבודה הידנית. ניתן לראותה היום במוזאון המדע הגרמני במינכן. כהמשך פותחה בשנת 1906 משחזת היד.

חברת FEIN זיהתה את הפוטנציאל של כלי העבודה הידניים החשמליים. בשנת 1908 הפכה חברת FEIN ל”מפעל מתמחה בכלי עבודה חשמליים”. בשנת 1914 השיקה חברת FEIN את פטיש האוויר הראשון בעל הפעולה האלקטרו-פניאומטית. כמו כן פיתחה  ברת FEIN והינה בעלת הפטנט על המסור האנכי הנייד.

בשנת 1967 המציאה החברה את כלי עבודה חשמלי רב-תכליתי, מסור גבס, שעבד בטכנולוגיה חדשה של נדנוד. מסור הגבס יצר את הבסיס למגוון הרחב של המכשירים הרב-תכליתיים המתוחכמים של FEIN בטכנולוגית הנדנוד.

בעשורים האחרונים יצרה החברה מספר רב של חידושים והמצאות. המבשרת של ה- FEIN MultiMaster של היום, מלטשת הדלתא הראשונה בטכנולוגית הנדנוד, פותחה האוניברסלית הזו אפשרה למשתמשים ללטש חתיכות שעד אז ניתן היה ללטשן ביד  לבד. רפידת הליטוש בצורה של משולש ותנועות הנדנוד השיגו תוצאות ליטוש אופטימליות ונרשם עליה פטנט בשנת 1986. מלטשת היד גם במקומות שלפני כן היו בלתי ניתנות לגישה.

ב- 1987 בנתה FEIN את משחזת הזווית הבטיחותית הראשונה עם מעצור ומנגנון הידוק אביזרים מהיר )QuickIN(. מערכת החלפת אביזרים זו שאינה מצריכה כלי עבודה על מנת להחליף אביזרים, אומצה במקדחות של FEIN ובהמשך גם במוצרי החברה האחרים. בשנת 2011 המציאה החברה את מקדחת המתכת הידנית הראשונה המשלבת את היתרונות הביצועיים של מקדחה ידנית עם אלו של מקדח קרביד. באפריל 2013 חברת FEINהשיקה את ה – SuperWireהמערכת הממונעת הראשונה בעולם להסרת שמשות בצעד אחד .

 ורסטיליות, כלי חזק ומעל לכל בטיחות היו תמיד בחזית הפיתוח ומאפיינים אלו עמדו בבסיס הפיתוח במטרה לעשות את העבודה בטוחה יותר, מהירה יותר ונוחה יותר למשתמשים בעבודות הידניות והתעשייתיות. היום ממשיכה החברה לפתח רעיונות חדשים על בסיס יומי – רעיונות שיעשו את האפליקציות של מחר קלות יותר לשימוש.